Palaikančiųjų

Palaikau iniciatyvą, nes…. (kalba netaisyta)
- Kristina
Nes mano vaikai mokosi mokykloje be telefonų, ir matau visiškai kitą vaikų augimą visomis prasmėmis, tiek fiziškai tiek emociškai tiek socialiai, nuo vaikų kurie auga beveik nuolat ekranuose - Ruslan
Jeigu ne Jūs, tai netrukus būčiau pats iniciavęs tokią peticiją! Ačiū už iniciatyvą!
- Indrė
Aš už stabilią vaiko psichologinę būseną, prieš vaikų zombinimą telefonuose. Oficialus telefonų draudimas mokyklose puiki idėja – palaikau
- Irena
Kasdieninio darbo dalis – darbas su perteklinio interneto naudojimo pasekmėmis, mokinių priklausomybe… – svarbi mokinių, mokytojų emocinė sveikata
- Monika
Nes matau tame didelę naudą. Tik manau, kad jau per ilgai tie telefonai buvo leidžiami. Per giliai įleido šaknis. Kaip Mažasis princas pasakytų, kad ” baobabu, jeigu per vėlai imsi jį tvarkyti, niekada nenusikratysi. Jie apkeroja visą planetą. Perveria ją kiaurai savo šaknimis.” Reikės šiek tiek laiko kol atsistatys normalus klimatas bendravimui tarp bendraamžių ir suaugusiais. Tikrai verta pasistengti. Nauda garantuota
- Giedrė
Tai yra didžiulė problema, jau nei tėvai, nei mokytojai nepajėgia su ja susitvarkyti. Todėl būtinas valdžios įsitraukimas! Telefonai tiesiog užvaldė vaikus ir paauglius. Kai kurie iš jų neturi motyvacijos nei mokytis, nei su draugais bendrauti. Vienintelis draugas tampa telefonas (arba ekranai plačiąja prasme). Šeimoje auginame tris vaikus ir tikrai esame pavargę nuo to, kad kiekvieną dieną nesibaigiantis pasipriešinimas, kai ribojami ekranai. O mokyklose visi per pertraukas, ir tikrai girdėjau iš vaikų, neretai per pamokas naudojasi išmaniaisiais. Mes įdiegę programėles, kurios riboja, pasak vaikų jie kaip “baltos varos”, nes kitiems tėvai neriboja. O problemų turi visi: kas į žaidimus įnikęs, kas į tiktokus ar snapchatus, bet visi jie sunkiai paleidžia telefonus iš rankų. Ir žinoma, sunkiai susikaupia, nebemoka normaliai bendrauti, bijo žodį klasiokui pasakyti
- Jūratė
Noriu, kad mano vaikai pažintų realų pasaulį, bendrautų gyvai, mokėtų reikšti mintis žodžiais
- Girmantė
Dirbu mokykloje ir pastebiu, kaip per paskutinius 3 metus masiškai padaugėjo mokinių įsitraukimas į žaidimus telefonuose ne tik pertraukų, bet ir pamokų metu. Mokiniai pasidaro pikti paprašius juos pasidėti
- Greta
Esu vaikų ligų gydytoja ir vaikų ir paauglių psichoterapijos praktikė. Susiduriu su ekranų ilgalaike žala abiejuose darbuose
- Ernesta
Sutinku su telefono naudojimo draudimu mokymosi metu, per pamokas ir per pertraukas, nes pastebiu, kad tiek dukros 12 m., tiek sūnaus 6 m., elgesys keičiasi. Manau, kad apribojus telefonų naudojimą mokykloje, vaikai labiau susikoncentruotų į mokslus, bendravimą su bendraamžiais ir kitas svarbias veiklas
- Žiedė
Telefonai užėmę visą paauglio laisvą laiką ir dėmesį. Atsitraukimas nuo jų tapo sunkus psichologine prasme. Palaikau iniciatyvą.
- Inga
Pati dirbu spec. mokykloje, pradinių klasių mokytoja ir realiai matau situaciją, kaip telefonai nepadeda, neprisideda ir net labai trukdo mokymo procesui ir gyvam bendravimui , bendradarbiavimui ir t. t.
- Giedrė
Noriu, kad vaikai pajustų gyvą bendravimo malonumą, atrastų naujų veikų, daugiau judėtų. Telefonai iškreipia vaikų pasaulį ir ryšį su aplinka, daro juos sėslesnius, uždaresnius, bruka begalę bevertės informacijos
- Ilona
Vaikai praranda laiko pojūtį, tampa dirglesni, jautresni, patyčių platinimas, stokoja gyvo bendravimo įgūdžių, skursta kalbinė raiška.
- Agnietė
Šeimoje visada ribojame ekranų laiką, mokykloje tai sudėtinga daryti, nes visi aplink telefonuose. Vaikai žiūri nevisada tinkamą turinį ir juo dalinasi, vaikai pavargsta žiūrėdami nuolat į ekranus, mažėja gyvo bendravimo pertraukų metų
- Asta
Palaikau šią iniciatyvą, nes mažėja vaikų kūrybiškumas, tampa irzlūs, pikti, mažai juda
- Dominyka
Šią iniciatyvą palaikau, nes aplinkoje turiu žmonių, kurie yra priklausomi nuo interneto. Labai liūdna matyti žmogų, kuris savo gyvenimo laiką leidžia ekrane ir neturi jėgų nuo jo atsitraukti bei pasimėgauti tikrojo pasaulio teikiamomis galimybėmis. Norisi, kad kuo daugiau žmonių sužinotų apie šią iniciatyvą ir nuspręstų imtis pokyčių asmeniniame ir organizaciniame lygmenyje
- Aušra
Palaikau šią iniciatyvą, kad vaikai mokykloje daugiau įsitrauktų į bendravimą tarpusavyje bei pertraukas leistų aktyviai, ne sėdint telefonuose. Mūsų mokykloje, Klaipėdos Vyturio progimnazijoje, jau yra vykdoma ši prevencija, telefonai surenkami prieš pamokų pradžią ir gražinami tik po visų pamokų, mano dukra per pertraukas skaito knygas, žaidžia su klasės draugais atsineštais stalo žaidimais ir kitaip smagiai leidžia laisvą laiką. Tad esu labai už šią iniciatyvą ir džiaugiuosi, kad mūsų mokykloje ji jau veikia iš seniau
- Saulėja
Turiu vaikų tai man aktualu, esu psichologė. dirbau mokykloje kurioje dauguma paauglių buvo priklausomi nuo telefonų. Vaikai nesugeba atsispirti telefonų žalingai įtakai. išmanieji telefonai turėtų būti draudžiami nebent tai yra reikalinga išimtiniais atvejais (jei tai yra gyvybiškai reikalinga dėl sveikatos ar kitų pateisinamų priežasčių)
- Kristina
Tikiuosi, kad moksliniais tyrimais pagrįstos rekomendacijos bus pradėtos taikyti ugdymo įstaigose, siekiant vaikų gerovės
- Loreta
Nes, man rūpi jauni žmonės ir jų sveikata, jų gebėjimas susikaupti per pamokas mokymuisi, o ne naršymui telefone
- Lymantė
Nes vaikai per daug laiko leidžia prie telefonų. Pertraukos tampa ne poilsio laiku, o priklausomybių skatinimo laikas. Jie nebežino kaip reikia bendrauti ir spręsti problemas. Pabuvę prie telefoninių žaidimų, tik tokių ir kitų medijų įsivaizduoja nerealų pasaulį, nebegeba sukauti dėmesio, nes jiem svarbu baigti tai ką pradėjo ir nesvarbu, kad prasideda pamoka. Telefonai mokykloje nereikalingi. Tegul atrina, bet atėjus turi būt surenkami ir gražinami tik išeinant iš mokyklos. Gal tada pagerės vaikų emocinė ir psichinė būsena
- Irena
Dirbu su mokiniais, jie pamokoje kaip neryšio zonoje su pamoka. Aišku ne visi
- Dalė
Tikiu, kad paėmus telefonus iš mokinių, pagerėtų jų susikaupimas, mokymosi rezultatai, atidumas, loginis mąstymas ir pan. Vaikai per daug laiko praleidžia telefonuose, dėl to kenčia jų tarpusavio bendravimas ir pan.
- Gintarė
Palaikau todėl, kad vaikai pamiršta jau kaip bendraut vienas su kitu ir su artimaisiais. Labai mokslai prastėja, nes sėdi tik telefonuose sulindę, o namų darbus taip pat daro tik su telefono pagalba. Savo galva jau nebegalvoja, kai būna atsiskaitymai mokykloje tai išeina neigiami pažymiai. Pamiršta, kad reikia tvarkytis, namų darbus atlikt ir visą kitą. Prisižiūri visokiausių neigiamą įtaką darančių vaizdelių, prisimokina necenzūrinių žodžių ir posakių. Tiesiog jų nebėra šiam pasauly – jie interneto pasaulyje gyvena ir nieko aplink save nemato ir negirdi
- Genė
Sunku susikaupti,blaškosi dėmesį,tampa nervingi. sunina bendravimą.
- Indre
Nes auginu tris sūnus, vienas jų paauglys. Labai sunku su tokiu dideliu žmogumi susitarti nesinaudoti telefonu mokykloje. Tai sukelia konfliktus, mokytojams apsunkina darbą
- Odeta
Esu penkių vaikų mama. Rūpi kūrybiškas, brandus, visavertis, gyvas bendravimas
- Karolina
Kadangi ekrano trikdo dėmesio koncentraciją, emocijų valdymą, kalbos raidą
- Stanislava
Blogėja ugdymosi rezultatai, motyvacija. Dažnėja sveikatos problemos
- Karolina
Dėl technologijų žalos vaikų vystymuisi
- Justa
Alytaus Dzūkijos mokykla yra uždraudusi telefonus nuo lapkričio mėnesio ir matome, kaip tai atneša daugiau privalumų nei sunkumų!
- Paulius
Esu dirbęs privačioje mokykloje, kurioje telefonai buvo draudžiami ir pamokų ir pertraukų metu. Gyvai mačiau kaip vyksta bendravimas, kiek naujų veiklų, žaidimų atrandama. Manau, kad tai prisidėtų prie vaikų socialinių įgūdžių ugdymo, pagerintų jų koncentraciją, padidintų judrumą. Labai palaikau!
- Milda
Palaikau mokslinių tyrimų rekomandacijas dėl telefonų naudojimo mokyklose ir manau, kad suaugę turi apsaugoti vaikus, nuo to, kam jie gali sunkiai atsispirti ir rasti valios nenaudoti. Manau, kad požiūris “mokykime vaikus teisingo pasirinkimo” yra per sunki užduotis vaikams kalbant apie telefonų mokyklose atsisakymą laisva valia, kai draugas šalia naudoja.
- Jurgita Smiltė
Nuolatinis telefonų turėjimas ir naudojimas mokyklose blaško vaikus, padaro jų dėmesį paviršutinišką ir yra vienas iš vaikų nerimo šaltinių. Tad tikiu, kad užbrėžtos aiškios ribos apie telefonų nesinaudojimą ugdymo proceso metu grąžins vaikų dėmesį į mokymąsi, bendravimą su bendraamžiais, aktyvesnį fizinį judėjimą – į visas tas veiklas, kurioms mokyklose ir yra vieta
- Renata
Manau, kad tai labai savalaikė iniciatyva. Vaikų dėmesys mokykloje turi būti skirtas mokymuisi, bendravimui, o ne “sėdėjimui” telefone. Atskira grėsmė – pažengus dirbtiniam intelektui telefonai aktyviai naudojami nusirašinėjimui pvz. kontrolinių metu
- Andrius
Išmaniųjų įrenginių naudojimas mano nuomone blaško jauną žmogų, taip trikdydamas mokymosi procesus
- Indrė
Nes manau, kad mokykloje vaikai turi mokytis ar leisti laiką su draugais, o telefono naudojimas tegul lieka tėvų apsisprendimo reikalas laisvalaikiu
- Karolis
Užaugau su telefonu, tačiau tuo metu interneto prieiga dar nebuvo tokia paprasta, ir telefonas buvo skirtas daugiausia socialiniams poreikiams. Tačiau dabar, kai internetas lengvai prieinamas, tapome jo begalinio srauto aukomis
- Goda
Manau, jog mokykla skirta mokslams. Telefonai nėra dalis mokslo/švietimo. Tikiu, jog koncentracija mokykloje yra svarbu ir telefonai tam nepadeda
- Akvilė
Palaikau šią iniciatyvą, nes manau, kad laikas prie ekranų išderina nervų sistemą, vaikams sunku susikaupti, užmigti, prarandamas paprasčiausias gebėjimas žaisti, gyvai bendrauti ir kurti ryšį su kitais. Socialinių tinklų turinys iškreipia kūno suvokimą, kelia nerimą
- Audra
turiu mazameti sunu ir matau kokia priklausomybe jau yra 🙁
- Paulius
Nes telefonai gadina socialinius įgūdžius, kas vaikams yra itin svarbu išmokti
- Monika
Vaikų smegenys dar nepakankamai subrendusios, kad galėtų atsispirti išmaniųjų technologijų teikiama pasiūla. Auginu tris vaikus. Pastebėjau, kad priklausomybė kompiuteriniams žaidimams, nesusijusiems su mokymusi, pasireiškia per dvi dienas. O grįžti į normalų dienos ritmą be ginčų, prireikia sviejų savaičių. Be išmaniųjų telefonų vaikai savo noru domisi mokslu, skaito knygas, užsiima menine veikla, bendrauja gyvai su draugais ir tėvais
- Gabija
Nes noriu, kad mano vaikas mokykloje mokytųsi ir bendrautų su vaikais, o ne gaištų laiką nesąmonėms telefone
- Lina
1.Priežastis telefonai trukdo vaikams susikaupti pamokose. 2. Telefonai soc tinklai sukelia priklausomybę 3. Perteklinis naudojimas telefonu mažina tikrą bendravimą
- Aurimas
Palaikau iniciatyvą, nes man rūpi mano vaikų ateitis. Visas vaikų dėmesys mokykloje turi būti sukoncentruotas į mokymąsi ir bendravimo įgūdžių lavinimą.
- Esu psichologe, konsultuoju vaikus ir paauglius. Konsultacijų metų atsiskleidžia mokymosi, elgesio, emocijų, bendravimo ir bendradarbiavimo sunkumai mokykloje. Vaikai ir paaugliai pripažįsta turintys sunkumų vengti naudotis išmaniaisiais įrenginiais pamokų metu. Pripažįsta jaučiantys nenumaldomą poreikį būtį internetinėje erdvėje pamokų metu ir sutinka išgyvenantys mokymosi sutrikdymus dėl savo elgesio. Jie prašo pagalbos ir vienodų reikalavimų visiems, suvokdami, kad savarankiškai gali nepajėgti
- Rimgailė
Nes vaikams mokykloje telefonų nereikia! Daugiau bendraus su bendraamžiais. Atras tikrąjį džiaugsmą bendraujant. Gal net pagerins mokymosi rezultatus. O tėveliai esant reikalui susisiekti gali ir per mokytojus su vaiku
- Ramune
Vaikai turi įgyti ne tik akademinių žinių, tačiau ir socialinių įgūdžių, tačiau būdami ekranuose jie to patys padaryti nesugebės, turime nurodyti taisykles ar kryptis, kaip tai darome visose kitose gyvenimo srityse
- Anžela
Turiu 2 mokyklinukus ir matau, kokia neigiama įtaką elgesiui mobilieji daro vaikų būsenai, ypatingai kaip ilgiau pažaidžia
- Angelė
Telefonai kelia priklausomybę, vaikai kenčia nuo laikysenos problemų ir prastėja jų socialiniai įgūdžiai. Manau, vaikai turėtų patirti tikrą vaikystę – žaisti ir bendrauti su bendraamžiais, lavindami socialinius gebėjimus
- Mindaugas
Todėl, kad telefonų naudojimas jaunuolių grupėje tampa nevaldoma epidemija ir argumentas, kad kalti patys tėvai, yra ad absurdum
- Jolanta
Nes vaikams pasiekiamas visas turinys, kuriam jie nėra pakankamai subrendę
- Karolina
Palaikau, nes auginu 2 pradinukes, kurios nuolat pasakoja apie tai kaip klasėje vaikai per tik toką ar youtubą stebi dalykus kurių tokio amžiaus vaikai neturėtu stebėti ( filmų scenos su nužudymais ir t.t.), kaip tie vaikai robloxe vagia, kaip 7metė jame bando susirasti berną. Apie visus šiuos reikalus sužinojo tik pradėjusios lankyt mokykla, kurioje klasiokam tėvai nereguliuoja nei laiko praleisto telefone, nei žiūrimo turinio.
- Dalia
Vaikai per daug laiko praleidžia prie ekranų, kas tikrai nėra sveika nei jų smegenims, nei emocinei sveikatai. Daugiau reikia gyvo bendravimo
- Marija
Trukdo mokiniams įsitraukti į pamokos veiklą, mažai bendrauja, mažiau juda pertraukų metu, nemoka bendrauti. per daug laiko mokykloje ir po pamokų internetinėje erdvėje. Gal vienas tėvas iš 100 uždeda apsaugas , riboja vaiko buvimą internete - Simona
Tikiu ir palaikau jūsų iniciatyvą. Telefonas daro didelę žalą mūsų vaikų psichologinei ir fizinei būklei. Tad aš, mylinti mama, noriu apsaugoti savo vaikus. mokykla, ne tik švietimo įstaiga, kurioje vaikai įgyja žinias, bet ir socialinio gyvenimo ugdymas
- Dalia
pastovus “buvimas telefone, naršymas” jau priklausomybė, per daug visiškai nereikalingos informacijos, kuri trukdo susikaupti, turėti savo nuomonę, stebėti aplinką gyvai ir ją suprasti
- Živilė
Augiame 2 antrokus ribodami ekranų laiką bei turinį juose.
Tampa vis sudėtingiau vaikams paaiškinti, kodėl skirtingai nei bendraklasiai jie negali prieš arba po pamokų leisti laiko su išmaniuoju įrenginiu. Taip pat skaudu girdėti, kad vaikas parėjo namo vienas, nes jam buvo neįdomu eiti su bendraklasiu, kuris visą kelią eina įbedęs į savo telefoną ir nebendravo.
Be to, nors mes ribojame mums nepriimtiną turinį, tačiau išleidę vaikus į mokyklą negalime užtikrinti, kad klasiokų ekranuose vaikai nemato netinkamų dalykų
- Daiva
Mano nuomone, tai tikrai padės koncentruotis į mokymosi procesą, įsitraukimą į mokyklos gyvenimą, gyvą bendravimą tarp bendraamžių, socialinių įgūdžių lavinimą. Vaikai ir paaugliai neturi įgūdžių, kad galėtų sąmoningai naudotis išmaniasiais įrenginiais tik esant reikalui. Manau, kad tai turi būti kontroliuojama suaugusiųjų
- Jadvyga
Esu gerai susipažinusi su vaikų raida. Praktiškai susiduriu su telefonų ir kitų IT daroma žala ypač ikimokyklinio- priešmokyklinio amžiaus vaikų raidai! To amžiaus vaikams turi būti lavinami visi pojūčiai!
- Audrius
Matau tai kekviena diena, vaikam sunku sukoncentruoti dėmesį kai telefonas rankose. Jų ribojimas skatintų gyvą bendravimą pertraukų metu
- Tautvydas
Dalyvauju tiesiogiai mokyklų gyvenime, žinau kas vyksta, man tai nepatinka ir Ateitis man rūpi. Temų daug, nuo: Virtualaus gyvenimo, įvairių kenksmingų medžiagų vartojimo, nejudrumo žalos ir t.t… Geriau priimkime sprendimus, kurie padės numalšinti šį ūmų uždegimą ir toliau šviečiant taikykime holistinius būdus… Tikslo siekimas, pateisina bet kokias priemomes… Gaila, kad atsidūrėme tokioje situacijoje…🙃😇🙂Kas jei ne Mes, kas jei ne Jie…💛💚🧡
- Inga
Mūsų mokykloje jau daugybę metų yra draudžiama naudotis mobiliaisiais telefonais, ryte vaikai telefonus sudeda į dėžutę ant mokytojos stalo, po pamokų pasiima. Matau tame daugybę privalumų – keičiasi elgesys ne tik pamokų. bet ir pertraukų metu, nėra atskirties, mažinama priklausomybė ekranams
- Indrė
Suprantu ekranų daromą žalą vaikams ir noriu prisidėti prie to, kad vaikai gyventų tikrą gyvenimą, o ne įsivaizduojamą gyvenimą ekrane
- Aldona
Manau tai turėtų padaryti teigiamą įtaką vaikų psichinei sveikatai , neblaškytų dėmesio, bendrautų gyvai tarpusavyje mokiniai ir mokytojai
- Vaida
Esu dėstytoja, kartais dirbu ir mokytoja. Bendrai technologijų naudojimas gali labai išplėsti mokymosi proceso galimybes ir tikiu, kad vaikus bei studentus reikia mokyti higienos internete ir naudojant išmaniuosius įrenginius. Deja patys vaikai dažnai negali suvaldyti savo įpročių, pertraukų metu žaidžia telefonais ir nepailsi bei negali susikaupti ir kokybiškai dalyvauti mokymosi procese. Jaunesnio amžiaus vaikai nemoka atsirinkti turinio, tai dažnai žaloja ir neigiamai veikia jų psichologinę būklę. Mokiniai dažnai skundėsi patyčių kiekiu, iškreipta realybe, kuri keldavo pavojų jų sveikatai
- Irina
Tėvai turi papildomas problemas su vaikais, ypač paaugliais, sukontroliuoti labai sudėtinga su kuo bendrauja. Pasėkmės sveikatai tiesiog dar nėra iki galo įvertinti. O pasėkmės bus baisios, ateities karta bus serganti, auga be judėjimo, normaliai bendrauti su bendraamžiais neišmoks, praranda interesą reliam pasauliui, virtualus pasaulis jiems yra mielesnis. Kai sugrįžta į realų pasaulį, psichika neatlaiko. Ar užaugs tokie vaikai pajėgiais gyventi ir dirbti, būti naudingiems visuomenėje? Apsaugokime vaikus nors mokykloje, darželiuose nuo telefonų, tegul gyvena ir džiaugiasi gyvenimu!
- Rasa
Nes vaikai nebemoka bendrauti tarpusavyje, jie nuolat žiūri į ekranus. Ne visi tėvai kontroliuoja vaikų interneto prieigą, todėl gali nutekėti ir suaugusiems skirtas turinys, kurį tie vaikai rodo kitiems bendramoksliams
- Jolita
Nors mano vaikai nesinaudoja, naudojasi kiti vaikai, todėl bendravimas vistiek nevyksta
- Gustas
Nors jau seniai nebe mokyklos suole, bet man rūpi jaunosios kartos išsilavinimas, turiu giminaičių, kurie dar mokosi mokykloje ir manau, kad telefonu naudojimas turėtų būti ribojamas mokykloje vardan pačių moksleivių gerovės – visgi reikia pamokų metu išmokti naujos informacijos, o ne tik chatgpt naudotis visose situacijose, kai iškyla nežinomybė.
Be naršymo, naudojimosi telefonu mokykloje tikrai pravartu nuveikt ką smagaus ir naudingo: diskusijos su kitais moksleiviais, aktyvūs žaidimai mokyklos teritorijoje, knygų bei kitų leidinių skaitymas bibliotekoje, gardžių patiekalų degustacija mokyklos valgykloje kartu pabendraujant prie stalo su bendraklasiais. Telefonus laikykime kaip priemone – susiekti su artimaisiais, įamžinti fotokamera savo rankdarbius per darbų pamoką , gauti svarbios informacijos siekiant efektyviai planuoti savo dieną, bet telefonas neturėtų pakeisti realaus mokyklinio gyvenimo
- Živilė
Kad vaikai turėtų natūralias sąlygas mokytis socialinio gyvenimo, stiprintų ir augintų save kaip asmenybes realiame gyvenime, o ne virtualioje erdvėje, kas stiprintų jų psichologinį atsparumą, skatintų lygiavertiškumą ir užtikrintų kiek galima saugesnę vaikystę. Būtų kuo mažiau išorinių trukdžių natūraliam vaikų raidos vystymuisi
- Evelina
Telefonai blaško, dirgina vaikus, didina priklausomybę, bet kas svatbiausia – atitraukia nuo svarbių dalykų: smegenų poilsio, gyvo bendravimo su draugais, mokytojais
- Emilija Kotryna
Nes žinau neuropsichologinę žalą ir norisi kad jaunimo ir vaikų raida nesutriktų, kad ir kur vestų pasaulio tendencijos
- Eglė
Noriu matyti mokyklą kaip vietą, kur bendraamžiai apsijungia, o ne atsiskiria žiūrėdami į savo mažyčius ekranus. Tegu mokyklose būtų kuo daugiau gyvo ryšio ir susikaupimo mokslams!
- Lėja
esu dvyliktokė, su tokia problema asmeniškai nesusidūriau. Nesinaudojau telefonu iki penktos klasės, o progimnazijoje jie nebuvo leistini. Tokia tvarka, aišku, nebuvo maloni, tačiau dabar suvokiu to prasmę ir naudą. Dabartinėje gimnazijoje vaikai skendi mobiliuosiuose. Palaikau iniciatyvą, nes norėčiau, kad mano vaikai ateityje mokytųsi pilnu pajėgumu, kaip tai dariau aš
- Regina
Vaikai ir taip aplinkui mato daug “ekranų”. Jie blaško dėmesį, apsunkina susikaupimą, neskątina mąstyti patiems, nenori skaityti knygų, judėti, užsiimti kita veikla, prisižiūri netinkamos informacijos. Taip “bunka” smegenys. Tiek mokykloje, tiek namuose telefonų ribojimas yra būtinas
- Tadas
Turiu du mažamečius vaikus ir labai aiškiai matau ekranų įtaką vaikų nuotaikai, raidai ir psichinei sveikatai. Dar aiškiu matau ir jaučiu ekranų įtaką sau ir savo paichikai. Turime galingą įrankį, kuris gali tapti tiek ginklu, tiek atnešti didžiulę naudą. Mano karta to nesuprasdama tapo išmaniųjų ekranų bandytojais. Nenoriu, kad ir mano vaikų karta būtų bandymų poligonas šiam įrankiui
- Jūratė
Žalingas telefonų poveikis vaiko smegenims, trukdo ugdymosi procesui, vystosi nevaldoma vaikų priklausomybė, bendravimo regresija
- Vaida
Mokykla be išmaniųjų telefonų būtų pagalba vaikams išlikti bent dalį dienos sveikoje ir psichinę sveikatą tausojančioje aplinkoje
- Sigita
Nes manau, jog išmanieji įrenginiai daro žalą vaikų fizinei ir emocinei sveikatai, o tėvai yra nepajėgūs nubrėžti vaikams aiškių ribų naudojantis prietaisais
- Domas
Tai puiki iniciatyva. Telefonai vaikams gali turėti rimtų neigiamų pasekmių. Jie blaško dėmesį, vargina akis ir smegenis, trukdo mokymuisi, skatina vienatvę ir liūdesį, o taip pat nepadeda ugdyti socialinių įgūdžių. Be to, jie labai pablogina laikyseną ir fizinę sveikatą. Mokykloje vaikai jau ir taip ilgą laiką praleidžia sėdėdami suole, kas yra žalinga jų sveikatai. Todėl pertraukų metu jie turėtų turėti galimybę aktyviai judėti, žaisti, lakstyti ir bendrauti, o ne sėdėti kampuose krevečių pozicijoje ir skrolinti
- Aistė
Nes matau, kokią žalą ekranai daro mano vaikams ir jaučiuosi bejėgė nustatyti jiems ribas, kai “visiems kitiems tai galima” ir “tai kad nėra ką daugiau veikt per pertrauką, nes VISI žaidžia telefonuose”. Palaikymas valstybiniu lygiu yra BŪTINAS
- Renata
Pritariu požiūriui, kad svarbu skatinti moksleivių sąmoningą buvimą čia ir dabar. Namuose taipogi laikomės pozicijos kuo mažiau medijų ir naudotis jomis ribotą laiką ir labiausiai ugdymui, edukavimui. Esame tėvai už sąmoningą skaidriu protu ir samoningais pasirinkimais grystą gyvenimą
- Daiva
Nes telefonai mokyklose yra vaikų nepriežiūra pertraukų metu (namuose tevai mato-neleidžia, o mokyklose mūsų, tėvų, rankos užrištos, o mokytojai jokių pastabų neduoda). Telefono vaikui neduoti į mokyklą irgi ne išeitis, nes tada kyla patyčios. Vaikui pačiam atsispirti tokiai pagundai kaip ekranui, sunki užuotis. Manau mokykla visgi turi ugdyti, ne tik pamokų metu, bet ir pertraukų metu. Ir ugdyti ne tik akademinius dalykus, bet ir visuomeninius, žmoniškus. Telefonai blaško mokinių dėmesį, mažina mokinių bendravimą su draugais, net skatina priklausomybę. O mokyklų tikslai juk yra kiti. Telefonai drugiau trugdo, nei padeda mokykloms pasiekti jų tikslus!
- Eligijus
Telefonų ribojimas mokyklose padėtų mokiniams geriau susikaupti, skatintų bendravimą, gerintų psichinę sveikatą ir fizinį aktyvumą. Žinoma, jie gali būti naudingi mokymuisi, bet tam turėtų būti naudojami kontroliuojami įrankiai, o ne socialiniai tinklai ir pramoginės programėlės
- Rima
Nes nuo pirmų telefonų vaikams juose yra ribojamas jų naudojimo laikas, o tai bendraamžių požiūriu yra “nenormalios” mamos elgesys, gal kai taptų nacionaline norma, suprastų visi tėvai, kad jų atsakomybė yra padėti vaikui ugdytis, o ne degredatuoti, kas dėja, vyksta naudojant neribotai technologijas. Ačiū už svarbių sprendimų skatinimą
- Kristina
Palaikau, nes vaikai neįsisavina pamokų metu išdėstytos medžiagos, kadangi nenugula į ilgalaikę atmintį. Yra nuolat blaškomi, nes laukia pratęsimo žaidimuose. Nelavinama vaizduotė. Prastėja lietuvių kalbos žinios. Bendravimo stoka auga. Dėmesio sukaupimas yra be galo sudėtingas, todėl susikaupti darbui sunku ir ne tik mokiniams sunku, bet ir mokytojams dirbti su tokiais išsiblaškiusiais mokiniais, kurie laukia pertraukų ne tam, kad pabūti su draugais, o tam, kad pratęsti žaidimus telefonuose
- Judita
Todėl, kad tai yra labai didelė, žalinga problema, kurios kitomis priemonėmis nebeįmanoma spręsti.
- Dovilė
Priklausomybė nuo telefonų ir nuolatinio “scrollinimo” yra reali, todėl vaikai nelaiko dėmesio, o tyrimai atskleidżia, kad dažnas paauglys nė filmo nesirinktų žiūrėti, nes per ilgas turinys!
- Rimantė
Mokiniai turi mokytis, o ne užsiimti pašaliniais dalykais mokykloje.
Po informacijos naršymo mokiniai nesusikaupia pamokai, ne vienas turi priklausomybę
- Gintarė
Nuo vaikystės ekranuose augę žmonės gali niekad ir nesužinoti ką prarado
- Jonas
Nematau, kokią naudą galėtų teikti telefono turėjimas per pamokas, užtat rizikos labai aiškios: dėmesio blaškymas nuo ugdymo proceso, augančios priklausomybės nuo virtualių santykių ir žaidimų, galiausiai žalingų vertybių (greitas pasitenkinimas, vartotojiškumas) sunorminimas
- Tatjana
Todėl, kad moksliškai įrodyta, kad besaikis telefono naudojimas virsta priklausomybe. Visos priklausomybės (cigaretės, alkoholis etc.) žalingos sveikatai. Norėdami užauginti sveiką kartą, turime imtis ribojimų, patys vaikai nesuvokia kaip greitai jie tampa priklausomi. Namuose ribojimų taisykles įveda tėvai, mokykloje tai padaryti sunku, nes jei neturi pats vaikas (riboja tėvai), turi jo draugai…kartais draugaujama tik dėl šios priežasties…taigi visuotinis ribojimas eliminuotų šiuos rūpesčius
- Giedrė
Jeigu įdavę vaikams į rankas įrenginį, kurio kūrėjai investuoja milijonus kurdami būdus, kaip sukelti priklausomybę nuo ekrano, trumpųjų filmukų, soc. tinklų ir žaidimų, tikimės užauginti sveiką ir laisvą kartą – klystame. Vaikai nusipelnė augti nepriklausomi
- Mantilė
Pati esu nesenai baigusi mokyklą ir šiuo metu atlikinėju praktiką. Matau kaip skiriasi kartų požiūriai. Vaikai nebegali tinkamai išreikšti minčių, nepasitiki savimi ir bijo kalbėti prieš visus. Trūksta socialinių įgūdžių. Manai uždraudus/sumažinus mobiliuosius telefonus vaikai atgautų socialinius įgūdžius, kurių jiems prireiks ateityje.
- Asta
Todėl, kad matau puikius rezultatus, kai vaikai pradėjo eiti į šią iniciatyvą palaikančią mokyklą! Jie sustiprėjo fiziškai, emociškai ir intelektualiai, sukūrė stiprų palaikantį draugų ratą
- Julius
Todėl, kad telefonas ugdymo procese apsunkina dėmesio valdymą. Mokiniui dėmesio valdymas yra vienas svarbiausių aspektų ugdyme.
- Jūratė
Esu psichologė, daug metų dirbanti su vaikais ir šeimomis. 25 metų darbo patirtis rodo neraminančius pokyčius vaikų raidoje, ko gero akivaizdžiai susijusius su PIN – probleminiu, pertekliniu skaitmeninių technologijų naudojimu. Augindama dukrą dar prieš 8-10 metų bandžiau kalbėtis su mokyklos vadovais, tėvais apie tokią iniciatyvą – riboti telefonų naudojimą mokyklose. Deja, tada nebuvo įmanoma būti išgirstai. Noriu, kad kuo greičiau vaikai turėtų galimybę mokytis, mažiau žaloti psichiką besaikiu interneto naudojimu.